Friday, September 14, 2012

yang pergi dilupa jangan

 Ramadhan lalu, rutin tidak dilupakan..pergi ke kubur arwah2 tok n toki yg telah dahulu pergi menyahut panggilanNYA.. kita entah bila :(


pan to the right .. arwah  toki ( suami tok alang ) , tgh tu tok ( my father's mom ) n kiri sekali toki ( father's dad ) .. meninggal seawal umur ayah aku 7 tahun..sehingga akhir hayat tok tak berkahwin lagi..sebab tu le bapak aku anak tunggal hihih :)


di perkuburan sheikh ibrahim ni.. ade satu kawasan makan lama g dikelilingi tembok tua.. di sebalik tembok tu  banyakkkk makan2 lama , raja2 terdahulu dan pembesar2.. moh le kitee...

tak jemu memandag menilik dan tilik dan tilik batu nesan besar ni.. besarr n tinggi.. paras bahu aku kot...  :)

sekeliling makan tadi ade terdapat lagi makam2 tua yg lain.. nesannye kecik sikit..nk ulas banyak2 ilmu aku teramatlah sikitnya.. kita tengok gmbar jelah ehh :)

makan ni lagi tua kot..siap ade pokok lagi tumbuh haa... 

ni penunggu kubur hahaha :P

makan sultan terengganu ke 4

cantik sungguh pintu gerbang kt belakang nun kan... 

cantik antik tua purba lama penuh seni.. aku  suka... :) ade sesuatu tentang pintu gerbang ni.. aura nya menambahkan lagi kekaguman aku pada senibina melayu lama :)

ok kite g pulak ke perkuburan tok alang...ni adik kepada tok aku.. tok 3 beradik.. tok yg sulung, tok alang n toki ali yg bungsu..
toki ali .. kubur nya agak semak sbb semua ank2 nye duk jauh2.. jaaaraaangg balik hhuhuhu

:)
alhamdulillah dh clear hehe ok dah tu ajee tataa hihihi

imam muda arif :)
<3 <3 <3

No comments:

Post a Comment

 
Blog Design by Ammupappa